Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje- Odstąpienie od umowy
- Kto ma prawo do zwrotu?
Każdy konsument naszego sklepu ma prawo do rezygnacji z zakupów i odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- W jaki sposób zgłosić fakt rezygnacji z zakupionych towarów?
Aby dokonać formalności związanych z odstąpieniem od umowy, należy przesłać drogą mailową oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: sklep@biowski.pl
- Gdzie i w jakim terminie odesłać zwracane rzeczy?
Zakupione rzeczy, które są przedmiotem zwrotu należy odesłać niezwłocznie do siedziby firmy: Bogdańczowice 4, 46-233 Bąków. Zwrot asortymentu powinien nastąpić nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiono od umowy (zakupu).
Od umowy (zakupu) możesz odstąpić w terminie 14 dni.
- Jak liczony jest czas na odstąpienie od umowy?
Czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy, czyli rezygnację z zakupionych rzeczy lub usług, rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wydawane (wysyłane) są rzeczy, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik. Jest to dzień , w którym odebrałeś od nas przesyłkę.
- dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.
Aby dostosować się do powyższego terminu wystarczy przesłać oświadczenie z rezygnacją , przed jego upływem.
- Jakie są zasady zwrotu kosztów poniesionych przez Klienta naszego sklepu?
Poniesione przez Konsumenta koszty związane z zakupem i odesłaniem zwracanego asortymentu, zostaną przez nas zwrócone (na zasadach opisanych w regulaminie). Zwrot kosztów nastąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie- Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Termin zwrotu płatności może zostać wstrzymany lub wydłużony do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W jakich przypadkach nie ma możliwości zwrotu zakupionego na odległość towaru lub usługi ?
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumentalub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciulub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Reklamacje
- Kto ma prawo do złożenia reklamacji?
Wszyscy Klienci naszego sklepu mają prawo do reklamacji zakupionego towaru (w oparciu o rękojmię), jeśli jest on wadliwy. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: sklep@biowski.pl
- Gdzie odesłać reklamowane rzeczy?
Zakupione rzeczy, które są przedmiotem reklamacji należy odesłać niezwłocznie do siedziby firmy: Bogdańczowice 4, 46-233 Bąków.
- Jakie formy rekompensaty za zwracaną rzecz przewidziane są w regulaminie sprzedaży?
W związku ze stwierdzoną wadą Klient może żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
lub złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.
- Jaki jest termin zgłaszania reklamacji?
Jako sklep internetowy, ponosimy względem każdego Klienta odpowiedzialność za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
Reklamację można zgłosić w ciągu roku od zaobserwowania wady. Jednak czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.
Z kolei rozpatrzenie Twojej reklamacji nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.
Szanowny Konsumencie!
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące zwrotów i reklamacji, możesz zaznajomić się z naszym szczegółowym "Regulaminem sprzedaży" https://biowski.pl/pl/i/Regulaminy/12
Życzymy udanych i bezproblemowych zakupów,
Zespół Biowski